Lycka

Detta är en av de "lyckor" jag söker som Barbro & Hans har lyckats med. Vilket äventyr att bygga sitt hem i ett bönehus. Det är ytan och det egna jag vill åt. En kamin i mitten som på detta viset vore också det optimala. Härligt att det händer!

Fotat: ur Lokal Aktuellt nr5

Oops! Denna hamnade visst snett ni får tippa huvudet en aning;) Det finns värme och kärlek i detta hemmet det ser jag direkt.

Å jag som har flera skolplanscher i källaren när ska de få visa sin glans tro?

Ni som har följt mig länge eller tittar in på vårat hem via "kategorierna" förstår kanske min tanke.

Jag kan se alla våra saker på rätt plats....utsprida på ett fint sätt och inte hoptryckt i en trea på 73 kvm.

Jag skulle nog inte inreda som på bilderna men teamat och hela idèen köper jag direkt.

 

Tänk den dagen det står Petra & Tobbe i ett reportage som denna;) Längtar!

 

 

Eddes fina Maria börjar jag sakta att lära känna;) Vi gick en promis runt i lilla byn där de bor igår och vi fantiserade hur jag och Tobbe kunde köpa huset på andra sidan gatan som är till salu,,,,,,ha ha ha drömma går ju.

Huset är rött ligger vid en bäck och har rymd som funkar för oss. Men det är ingen lokal, ingen gammal kyrka eller bönelokal så jag skulle nog ändå inte nå mitt mål. Eller så får jag tänka om...

Tyvärr så får vi inga lån till hus osv. kanske den dagen jag har ett jobb och inkomst att tala om....då, då är mina dagar i Finsta slut!

 

Som vi sa igår: En tax som rullar ner för slänten och ett skrap på en tiss.."plötsligt händer det" Taxen tittar mig tårögt i ögonen och vi förstår båda två att vi kan köpa oss fri;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Meit

vet du vad =) jag har bott i en gammal skola. vi hade ena skolsalen som rum, så vi hade 3 rum+kök+ sal !!! älskade att bo där =)

och då fick jag plats med alla mina saker.

2012-05-28 @ 22:07:29
Postat av: Petra

SV Meit: Å vad underbart det måste ha varit;) KUL!

2012-05-28 @ 22:43:27
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Meit

trivdes som fisken i vattnet =)

2012-05-29 @ 08:41:33
Postat av: Petra

SV Meit: Kan jag tro...synd att du inte bor kvar, då kunde jag kanske ha hälsat på;)

2012-05-29 @ 09:02:41
URL: http://kreativakonstigheter.blogg.se/
Postat av: Meit

det kanske var 15 år sen jag bodde där- hua vad åren går. nu bor vi i en trea. men det är inte illa det med =)

2012-05-30 @ 08:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0