Sulor,,,får vänta!

Jag skulle ju gjuta sulor kl.11.30 idag men så ringer killen och flyttar tiden till kl.14.15 och jag som är förkyld och hängig, svullen hals och elände så jag suckar inombords. Det hade varit skönt att fått de gjort och sen hem och vila.
Men så mitt i samtalet så talar han om att arbetsförmedligen brukar ge intyg till folk och att ams står för halva/ hela kostnaden på inlägg beroende på hur allvarlig fel lutning man har på fötterna osv.
Vilket resulterade i att jag undersöker saken ringer runt och trycker på och sen återkommer med ett intyg som styrker att jag får ekonomiskt stöd till inlägg. 100 kr eller 1800kr?  Jag är glad för de jag kan få hjälp med.
Bara undersökningen kostar 300kr till att böja med. Men det kan vara värt att få hjälp med hälsan, så blir det säker lite lättare för mig att kämpa vidare i rätt riktning.
Har du haft bara en svullen halsmand som skaver som stickiga knivar så att svettpärlorna kommer i pannan någon gång? Är det vanligt? Jag brukar inte ha ont på detta viset i halsen. Jag har inte halsflöss vad jag kan se. Inga vita prickar inte speciellt röd men svullen på ena sidan. Har jag visrus, allergi spök? När ska jag få ro....jag orkar inte ha det så här det ena avlöser det andra i smärta och bara tok.
Jag försöker tänka positivt,,,,men lördagsfesten som kommer hänger löst och jag blir ledsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0